Урок музичного мистецтва у 2 класі
Тема: МАРШІ... ДЛЯ ІГРАШОК
Мета:
навчити учнів розкривати життєві зв'язки музики.
розвивати творчу уяву учнів,
спостережливість фантазію.
виховувати любов до музики.
Музичний матеріал: П. Чайковський «Марш дерев'яних солдатиків», М. Блантер «Футбольний марш», А. Філіпенко
«Веселий музикант», поспівка «Ля-ля-ля».
Обладнання: музичний
інструмент, ноутбук, ілюстрації із зображеннями скрипки ,балалайки, барабана,
портрети композиторів.
Тип уроку: комбінований
урок.
Учні входять
до класу під музичний супровід («Футбольний марш»
М. Блантера).
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
МОМЕНТ
Музичне вітання.
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ
ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
Які ви знаєте «кити» в музиці?
Що таке марш? Де ми можемо
почути марш?
Які види маршу ми з вами
слухали на попередньому занятті?
3. МОТИВАЦІЯ
НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Сьогодні на урок до нас знову завітав музичний
«кит». Цікаво, про що він розповість нам цього разу? Попливемо разом із ним
океаном музики!
4. ОСНОВНА
ЧАСТИНА Слухання музики
Погляньте
будь ласка на ці маленькі
іграшки. Хто це? (Розглядання іграшки чи малюнка.) Так, це іграшкові солдатики.
Мабуть, вони вирушили на парад. А на параді обов’язково звучить музика! Якщо ви
уважно слухатимете цю музику, то зможете відповісти на запитання.
Під яку музику крокують
іграшкові солдатики?
5.Слухання «Маршу дерев'яних солдатиків» П. Чайковського
Як музика підказує нам, що солдатики не крокують на місці, а
рухаються? Спочатку музика звучить тихо, нібито солдатики йдуть здалеку, потім
стає гучнішою — солдатики наближаються, згодом стихає —
солдатики пішли далі. Що допомагало крокувати солдатикам? Так, особлива музика
— марш.
Чи може така музика
супроводжувати парад військових?
Чим
відрізняється цей марш від «Запорізького маршу» Є. Адамцевича?
Ця п’єса має
назву «Марш дерев’яних солдатиків», а написав її Петро Чайковський.
Приєднаймося до цих солдатиків, разом із ними покрокуймо.
Повторне слухання «Маршу дерев'яних солдатиків» П. Чайковського з
виконанням рухів
Наша подорож
триває... Разом із «китом» ми потрапили на футбольне поле. Але футболісти
скаржаться: бракує музики, щоб підбадьорить їх та налаштує на перемогу у
футбольному матчі.
Слухання «Футбольного маршу» М. Блантера
- Який характер музики ви відчули? Чи налаштовує він на перемогу?
- Як
ви думаєте, як з’являються футболісти на полі: спокійним кроком чи легко
вибігають?
6. Фізкультхвилинка.
Об’єднайтеся у дві групи, послухайте музику ще
раз та уявіть себе спортсменами-футболістами, які легко вибігають на поле (біг
на місті), та вболівальниками, які вітають спортсменів (плескання пульсу
маршу).
Повторне слухання
«Футбольного маршу» М. Блантера
7.Вокально-хорова робота
Виконаймо поспівку «Ля-ля-ля» так, немовби
сопілочка запрошує до веселого танцю.
Як і
будь-який музичний інструмент, сопілка може передавати різні настрої та
почуття. Вона може запросити до танцю, а може співати ласкаво, ніжно, немов
заколисуючи. Виконайте поспівку так ніжно, як колискову.
Слухання пісні «Веселий музикант» А. Філіпенка
-Чи
сподобалася вам пісня?
-Чому зайці під звуки скрипки
та балалайки танцювали, а почувши барабан — розбіглися по кущах?
Мабуть,
тому, що скрипка та балалайка мають ніжний та м’який голоси, а барабан
прозвучав занадто грубо та голосно, тому зайці злякалися та розбіглися. Якщо
вам сподобалася ця пісня, то ми її розучимо.
Розучування пісні «Веселий музикант» А. Філіпенка.
8. ПІДБИТТЯ
ПІДСУМКІВ УРОКУ
Бесіда
♦ Які настрої ми відчули у
маршах, що звучали сьогодні на уроці?
♦ Чим різняться ці марші?
Учні
виходять із класу під музичний супровід («Футбольний марш»
М. Блантера).
Немає коментарів:
Дописати коментар